• الرئيسية
  • عن الكلية
    • لمحة عامة
    • كلمة العميد
    • الرسالة والمخرجات
    • شعار الكلية
    • مجلس الكلية
    • الهيكل التنظيمي
    • عناوين اتصال
    • عمادة الكلية
      • العميد
      • مكتب العميد
      • عمداء الكلية
      • الصلاحيات الادارية
      • معاون العميد لشؤون العلمية
      • معاون العميد للشؤون الإدارية
      • أمانة مجلس الكلية
      • وحدة شؤون المواطنين
  • الفروع العلمية
    • الباطنية
    • الجراحة
    • طب الاطفال
    • النسائية والتوليد
    • التشريح
    • الأمراض
    • الأحياء المجهرية
    • الكيمياء الحياتية
    • الفسلجة
    • الأدوية
    • طب الاسرة والمجتمع
  • الخدمات العلمية
    • اخلاقيات البحث العلمي
    • Medscape
    • التعليم الطبي
    • أدرس في العراق
    • العيادة الطبية الإلكترونية
    • المجلات العلمية المعتمدة SJR
    • بناء هوية الباحث على شبكة النت
    • الموسوعة الطبية Medipedia Wiki
    • المكتبة العلمية الإفتراضية العراقية
    • المجلات العلمية المعتمدة Scopus
    • المجلات العلمية المعتمدة Clarivate
    • التشخيص الإلكتروني لفايروس كورونا
    • المكتبة الوطنية الامريكية للطب PubMed
    • العيادة التثقيفية الإلكترونية حول فايروس كورونا
  • مجلة ديالى الطبية DJM
    • إصدارات مجلة ديالى الطبية DJM
    • مستودع المحتوى الرقمي لمجلة ديالى الطبية
  • استمارات ونماذج
    • السيرة البحثية
    • الترقيات العلمية
    • الأساتذة المتقاعدون
    • إستمارات الموظفين
    • إستمارات الهيئة التدريسية
  • Languages

[elementor-template id=”9823″]

[elementor-template id=”9831″]

كلية الطب | جامعة ديالى
  • الرئيسية
  • عن الكلية
    • لمحة عامة
    • كلمة العميد
    • الرسالة والمخرجات
    • شعار الكلية
    • مجلس الكلية
    • الهيكل التنظيمي
    • عناوين اتصال
    • عمادة الكلية
      • العميد
      • مكتب العميد
      • عمداء الكلية
      • الصلاحيات الادارية
      • معاون العميد لشؤون العلمية
      • معاون العميد للشؤون الإدارية
      • أمانة مجلس الكلية
      • وحدة شؤون المواطنين
  • الفروع العلمية
    • الباطنية
    • الجراحة
    • طب الاطفال
    • النسائية والتوليد
    • التشريح
    • الأمراض
    • الأحياء المجهرية
    • الكيمياء الحياتية
    • الفسلجة
    • الأدوية
    • طب الاسرة والمجتمع
  • الخدمات العلمية
    • اخلاقيات البحث العلمي
    • Medscape
    • التعليم الطبي
    • أدرس في العراق
    • العيادة الطبية الإلكترونية
    • المجلات العلمية المعتمدة SJR
    • بناء هوية الباحث على شبكة النت
    • الموسوعة الطبية Medipedia Wiki
    • المكتبة العلمية الإفتراضية العراقية
    • المجلات العلمية المعتمدة Scopus
    • المجلات العلمية المعتمدة Clarivate
    • التشخيص الإلكتروني لفايروس كورونا
    • المكتبة الوطنية الامريكية للطب PubMed
    • العيادة التثقيفية الإلكترونية حول فايروس كورونا
  • مجلة ديالى الطبية DJM
    • إصدارات مجلة ديالى الطبية DJM
    • مستودع المحتوى الرقمي لمجلة ديالى الطبية
  • استمارات ونماذج
    • السيرة البحثية
    • الترقيات العلمية
    • الأساتذة المتقاعدون
    • إستمارات الموظفين
    • إستمارات الهيئة التدريسية
  • Languages

College News

  • Home
  • Blog
  • College News
  • University of Diyala/ College of Medicine holds a scientific symposium entitled (The One Minute Preceptor Education System)

University of Diyala/ College of Medicine holds a scientific symposium entitled (The One Minute Preceptor Education System)

  • Categories College News
  • Date June 4, 2024

Under the supervision of the Dean of the College of Medicine, Professor Dr. Ismail Ibrahim Latif, the Continuing Education Division held a scientific symposium entitled (The One Minute Preceptor Education System), in which Assistant Professor Dr. Bushra Mahmoud Hussein, Head of the Biochemistry Department, and the Lecturer Dr. Yasmine Sami Nasser, Rapporteur of the Biochemistry Department, lectured. And Assistant Lecturer Russel Adnan Abbas, from Chemistry Department. The symposium covered a detailed explanation of the one-minute model education system, including defining the steps of this model, its importance in clinical education, and diagnosing the learning needs of students. This system allows identifying the learner’s knowledge gaps at all levels, and the skills used by the professor in the one-minute model to achieve the goal of education, which It is divided into five skills out of these five-minute skills, and the first two of them diagnose the learner’s knowledge and thinking, and the last three educational skills are presented by the professor. The one-minute learning skills explain the student’s explanation of the medical case. In the first skill, the teacher requests an explanation and diagnosis of the case from the student, then asks him for evidence and reasons to show how he interpreted the data,This is considered the first step towards diagnosing his educational needs and trying to discover what he does not know, and after that, the stage or the skill of teaching general rules to students, which ends with guiding the student and stating what was done correctly and also correcting errors. This model is not very useful for beginner students because the learner must have a sufficient knowledge base before he can explain or diagnose a specific medical case. The main use of this model by enhancing the learner’s clinical thinking process, undergraduate and postgraduate students are likely to benefit from using this model.

  • Share:
author avatar
admin3101

Previous post

تدريسي من طب ديالى يشارك ببحث علمي في المؤتمر الدولي الثالث تحت شعار( العلوم الإسلامية أساس لبناء الانسان ونهضة الحضارة )
June 4, 2024

Next post

إعلان هام
June 4, 2024

You may also like

1c
The College of Medicine, University of Diyala, operates a medical detachment to serve pilgrims commemorating the Arbaeen of Imam Hussein (peace be upon him)
9 August, 2025
1
The College of Medicine Holds a Scientific Symposium Titled “Combating Organized Crime”
16 July, 2025
1 t
Diyala College of Medicine Organizes Online Competitive Examination for Postgraduate Applicants for the 2025–2026 Academic Year
1 July, 2025

Search

[elementor-template id=”9836″]

[elementor-template id=”9866″]

Copyright © 2022 medicine.uodiyala.edu.iq, All Rights Reserved | website by MISBARcom