التعليم الطبي
ملفات مهمة في التعليم الطبي:
- OSCE
- History Taking and Comunication Skills
- Clinical Examination
- Procedural Skills
- Principles of Medical Education
- Undergraduate Topics in Computer Science
- Unit 1 Module 1 Introduction to E-Learning
- Unit 1 Module 1 Introduction to E-Learning AR
- Basic Principles and Best Practices in E- Learning
- Unit 1 Lesson 1 Syllabus
- Tools for Moving to online learning
- IREX and MOHE Draft Syllabus for E-Learning AR
- Getting started with Medical Education
- Evidence Generation booklet
- خطة التحسين في كلية الطب وفق معايير الاعتماد المؤسسي الوطنية لمؤسسات التعليم العالي في العراق
- تقرير التقييم الذاتي للإعتماد الاكاديمي
- The manual of self – assessment syudy
- Graduates’ Outcomes for Medical Colleges in Iraq 2019-2020
- استمارة وصف البرنامج الاكاديمي باللغة العربية 2023-2022
- استمارة وصف البرنامج الاكاديمي باللغة الإنكليزية 2023-2022
- الخطة الستراتيجية 2020-2026
- خطة عمل للنهوض وتحسين المستوى والارتقاء بالاداء في المستشفيات التعليمية
Biothreat pathogens:
Iraq Biothreat Pathogens Guidelines
CEP_Pre-service_Training_-Introduction_and_Modules
CEP Module Pathogens in Iraq and ME Region
CEP Module 4 Pre-service Training DTRA Review Section 1
CEP Module 4 Pre-service Training DTRA Review Section 2
CEP Module 4 Pre-service Training DTRA Review Section 3
Enhancement of the National Assessors Capabilities
Area 6 – Academic Staff – faculty
Area 7 – Educational Resources Evidence Generation
Area 8 – Governance and Administration
إستمارات تقييم الأداء خاصة بالتعليم الطبي:
- استبييان تقييم أداء عميد الكلية (المحور الثامن).
- استبيان تقييم أداء رئيس الفرع العلمي (المحور الثامن).
- استبيان تقييم عمل لجنة المناهج (المحور الثامن).
- استبيان رأي أعضاء هيئة التدريس في المؤسسة التعليمية.
- استبيان تقييم أداء اللجنة الامتحانية.
الاستبيانات الخاصة بمحاور اعتماد كليات الطب (المحور الثالث):
دليل معايير الاعتماد والجودة للطب 2023